Sunday, January 14, 2007

wildhearts

nu har vi gått en vecka i skolan och det är helt okej, det finns inte så mycket att välja på ändå så! ska ha gitarr första lektionen imorgon så det kommer bli kul ändå. på eftermiddagen ska jag till biblioteket och sen in en sväng på röda korset för att se om dom fått in något nytt roligt. inte för att min ekonomi är så stabil fram till den nittonde, men ändå.
igår var jag, andrea, erika, affe och terese i helsingborg och såg melody club på the tivoli. det var jätterolig och dom var jättebra och jag längtar till siesta så jag får se dom igen! när vi först kom till helsingborg gick vi till mc donalds och dom andra åt och sen började vi förfesta så smått där, och efter något vinglas senare gick vi så smått mot the tivoli och sen köade vi kanske fem minuter sen var vi inne. väl där inne väntade vi i nästan en timme innan dom började spela, och på den tiden hann jag och erika göra av med 300 kronor på vars 4 tequilas. fy bubblan.
vi dansade hela konserten och det ända dåliga var att andrea tappade sin kamera så den gick sönder. men med lite hårdhänta tag lagade hon den igen lite senare. sjukt! jag sov hos andrea sen, och vi var inte hemma förrän vid halv tre och på vägen hem blev vi stoppade av polisen. vi tänkte inte alls på att det var lördag mitt i ystad och vi skjutsade och hade ingen lampa. men det gick bra ändå. det blev dock inte så många timmars sömn inatt och denna dagen har varit riktigt seg men dock mysig för jag tänkte ta vara på den. så jag bakade scones, spelade gitarr och kollade på pelle svanslös. och med tanke på sömnen eller icke-sömnen i natt ska jag snart gå och lägga mig.
i fredags var det planerat att jag skulle på fest i anklam men som inte blev så lyckat och det hela slutade med att jag stod ute i regnet i en halvtimme på en motorväg och väntade på att bli hämtad. men mamma gjorde te åt mig när jag kom hem, så det var lite värt det!
plus: bims födelsedagsfest den 27e och t+ till skolbusskortet
minus: inga pengar och för mycket önskan efter nya kläder
maria

0 Comments:

Post a Comment

<< Home