Sunday, January 07, 2007

jullovets

japp då var det bara två dagar kvar av lovet och det är lite frustrerande samtidigt som det kan bli ganska skönt att börja och få organisation igen, och dessutom är det ju vårtermin nu och vem älskar inte vårterminen? och dessutom tycker jag om min klass.
det här lovet har ändå varit bra, jag har sovit ut som jag önskade, jag har varit med kompisar, shoppat, festat och tagit det lugnt. det är ju det man ska göra på lovet. miwhiweio.
angående bilden så är det mina inköp/upptäckter under lovet. skorna är mammas gamla och den rosa kjolen längst uppe i höger hörn är en gammal som jag hittade och fattade tycke för igen. två linnena på andra raden till höger samt den röda jackan och halsduken längst ner är från h&m, resten är secondhandfynd som jag är jättenöjd med! förutom den svarta klänningen i mitten som jag sytt själv, och för att förtydliga och släta ut en del frågetecken är det inte den rosaprickiga som jag sytt om, utan jag köpte tyg och sydde en helt ny. jag skulle aldrig få för mig att klippa sönder den rosa!
igår var det en lite mindre lyckad fest med gratis öl och vi intalade oss själva att man inte har roligare än man gör sig, så vi lyssnade på 90talsklassiker och botten anna och dansade och ja, det blev ganska kul tillslut. dagens låt: death of trail - and the rest will follow
nu ska jag gå och spela tvspel med anna och mats i väntan på att potatisgratängen ska bli klar!
/mariow

0 Comments:

Post a Comment

<< Home