Tuesday, January 02, 2007

that's because you drive me

ooh, nu är det äntligen nytt år och både klänning och dricka fixade sig i sista sekund. det fick bli den svarta klänningen jag sydde. jag hade ganska roligt på festen, även om det kändes som att det skulle kunna vara vilken fest som helst. nästa år vill jag vara på en lite mer personligare fest. bilder: http://marioni.bilddagboken.se
nu börjar det äntligen gå på rätt håll med tanke på våren och jag hoppas innerligt att det inte kommer någon snö alls i år. är det inte snö på julafton behöver det inte snöa alls. jag vill ha vår nu jappppp. vad bra det känns med nytt år, fast egentligen känns det exakt likadant som för tre dagar sen och då var det 2006. men så är det ju alltid.
om jag skulle haft något nyårslöfte skulle det varit att sluta anpassa mig efter alla andra och sluta prioritera andras vilja framför min egen. det är inte det att jag inte tycker att jag är viktig, för det tycker jag, men jag vill bara inte vara någon andrahandsmänniska. jag måste fatta att det inte alltid är mitt ansvar att göra så alla andra blir nöjda. det är inte det att jag vill sluta bry mig om mina vänner heller.
men om jag ändrar mig är jag kanske inte samma människa, och det vill jag vara. eller? blir man en annan människa för att man korrigerar en egenskap? det kan man ju inte bli. jag kommer väll nästan alltid vara jag? det är ju bara jag som kan ändra på mig.
idag vaknade jag klockan tolv vilket var helt underbart med tanke på nyårsaftonens sömn eller inte-sömn. sen fikade jag med erika, det var jättemysigt. jag älskar att fika, det är underskattat! mums. sen åkte jag till ystad för att hämta dans-filmen från teatern, och under tiden jag väntade tog jag en sväng in i secondhandbutiken men hittade inget.
sen kände jag för att va med marilyn monroe så jag såg "niagara", och marilyn var bäst. nu känner jag för att vara med kanal tre resten kvällen så jag ska uppfylla mina begär.
maria

0 Comments:

Post a Comment

<< Home