Monday, January 15, 2007

välgärningar och illdåd

måndag idag och dagen blev exakt som stjärnorna förutspått att den skulle bli och metro talade glatt om för mig imorse att dagen skulle bli bra men att jag fick kämpa lite. den började bra med att jag fick tid över på morgonen och faktiskt kunde cykla lungt istället för att stressa till bussen. sen var gitarren inställd vilket visserligen inte var kul men vi fick håla och sen genomled vi geografilektionen på två och en halv timme. sen lunch och jag knaprade i mig inte mindre än 6 apelsinklyftor och blev glad av c-vitaminkicken och det höll i sig under matte som var sista lektionen och efter det gick vi och fikade och chaite var jättegott. röda korset bjöd på gardintyg för 20 pix så efter att jag lagat en alldeles utomrdentligt god qournfärs till middag sydde jag en klänning av tyget och sommarlängtan blir inte mindre. fick även ett samtal av anna där hon bland annat spelade upp en bit ur from now on med marit bergman ("from now on, we will never be a part again"), och jag hoppas så innerligt att det är så. minst sagt bra dag och jag är glad för det och skickar gärna lite solsken till dom som behöver. nu ska jag dricka te.
maria

0 Comments:

Post a Comment

<< Home