Friday, August 18, 2006

i just want your music tonight

oj, det blir längre och längre mellan bloggandet. måste medge att jag glömt bort att skriva. kanske inte haft något att skriva om. vet inte. ?
har iallafall varit i stugan förra fredagen - söndagen (herregud, var det en vecka sen?). där fick jag tid till att göra ingenting utan att ha dåligt samvete, som jag längtat så länge efter. det var faktiskt helt okej att vara i en liten stuga i skogen med sin familj. jag kunde iallafall slappa, sova, läsa, spela gitarr, kolla på tv och äta mat med familjen. det behövs ibland. och på måndagen var jag med sandra! vi var i ystad och handlade skivor och naggelack och fikade, och sen på kvällen kollade vi på film och åt chockladpudding och det var en underbar dag! jag hade verkligen jättekul, fast vi inte gjorde något speciellt.
sen kom äntligen
tisdagen, och anna kom hem. dagen gick åt till att slappa (som det blev väldigt mycket av den veckan då anna var borta) och skriva klart i boken som jag gav till anna. sen klockan halv tio träffade jag besa på stationen och vi pratade & så sen tog jag tåget till malmö klockan tio. kom hem till anna lite över elva och satt där och väntade på henne på hennes rum, och lite över tolv kom hon hem. jag var så glad att jag bara ville skrika, det kändes så främnade att se henne! jag var så glad. i onsdags var jag, anna, christine och mariana i helsingör och laddade upp inför malmöfestivalen. sen var det middag med hela familjen på kvällen, och jag fick äntligen träffa håkan som varit på irland. sen gick jag och la mig vid tolv och sov i elva timmar. det behövde jag.
sen
igår kom anna till mig vid tre. vi kollade på l-word och kollade på l-word och åt och gick till hennes bror och lånade filmer, sen kollade vi på l-word och sen handlade vi godis och sen kollade vi på film. såg "dolt under ytan" och den var jätteläskig och jag blev jätterädd! kunde dock somna efter ett tag eftersom jag hörde annas rytmiska djupa andetag när hon sov. =) idag åkte hon vid tolv, sen dess har jag inte gjort helt för mycket.. städat lite och rakat benen. och nördat mig vid msn. som vanligt.

och idag är det fredag och
sista helgen av sommarlovet. sista helgen, va? jösses. dagen ska spenderas med frida, sandra, och förhoppningsvis andréa, carro och erika. hoppashoppas. jag tycker inte att sommarlovet har gått sjukt fort, visst har det gått fort, men jag har ändå hunnit med jättemycket och jag är jättenöjd med mitt sommarlov. det känns som evigheter sen vi var på hultsfred. två månader sen. jösses, vad min sommar har varit underbar. för att citera malins fyllesnack i juni om hur sommaren skulle bli: "efter den här sommaren ska det kännas som om vi kan dö, alltså fattar ni, vi ska ha så jävla kul att vi skulle kunna dö efteråt för vi har haft så kul att det inte gjorde något om vi dog. så JÄVLA kul!" och ja, så har det faktiskt nästan varit. jag skulle ju inte vilja dö nu, men jag måste säga att jag har haft en bra sommar. det har jag.
hultsfredsfestivalen, göteborg, festa, konserter, shoppa, grilla, lifta, mini-festivaler, festa, helsingör, marknad, festa, musik, VÄNNER, malmö, ystad, lund, festa, storebror, filmer, böcker, malmöfestivalen, festa.
det kan ju knappast bli så mycket bättre. jag har varit så lycklig. så tack alla som jag varit med. verkligen, tack. =)

det som då återstår av sommaren kommer spenderas på malmöfestivalen, och imorgon kommer jag nog dö litegrann så mycket kärlek jag kommer få. tiger lou, vänner vänner vänner. gud, jag är så lyckligt lottad. jag är så lyckligt lottad.
now you're stealing pieces of my mind
ses på malmöfestivalen! byeeeeeeeeeee

0 Comments:

Post a Comment

<< Home