Monday, January 22, 2007

heartbeats in mailbox

detta har inte varit min dag.
och idag nådde snön även till södra götaland och även om jag stundom vetat att den skulle komma blev jag ändå lika arg och besviken när jag kollade ut genom fönstret imorse. minusgrader och snö som kommer som regn. jag hatar snö, men jag anatar att det bara var bra att det kom tillslut så det kan försvinna någon gång. har man tur är det borta tills april. och jag har inga vinerskor och ingen vidare vinterjacka, och tanken på att jag kommer frysa de kommande månaderna så fort jag praktiskt taget sätter foten utanför dörren får mig att vilja gå i ide ännu mer. varför envisas jag med att ha converse varje vinter? mamma tjatar på mig jämt, "kasta dom där håliga tygskorna nu", men det finns inga fina vinterskor, och inte för att converse är de finaste skorna, men dom är bekväma och fina och jag har alla mina minnen tillsammans med dom, så jag antar att dom får hänga med ännu en vinter. när jag sitter inomhus och tänker på det kommer jag oftast fram till att det nog inte är så farligt egentligen, men när man väl är ute och pulsar i snön och det läcker in genom de små runda hålen på insidan och de blir blöta igenom nästan direkt, då ångrar man sig. jag ska börja ha plastpåsar utanpå skorna, då blir de inte lika blöta och man kan ju halka gåner två, så varför inte?
detta har inte varit min dag.
eftersom gitarren var inställd idag igen var det bara irriterande att ha håla eftersom man ständigt tänkte på att man kunde ha sovit nästan en timme extra. nåväl, framför oss hade vi geografilektion i en och en halv timme. pass på.
hela dagen hade jag längtat efter att sluta då jag skulle gå på stan, men min planerade tröstshopping bjöd mig inte på så mycket som jag hade väntat mig. hittade ingen tillräckligt fin present till anna och det enda jag köpte till mig själv var ett par skämttantglasögon, ett armband och en pin, samtliga saker på röda korset för sammanlagt 25 kronor.
detta har inte varit min dag.
jag har dock gjort naturkunskapen vilket jag är lite stolt över mig själv för eftersom jag planerat att strunta i den eftersom jag inte förstår något, men så ringde jag håkan och han förklarade och så skrev jag ihop lite som jag hoppas duger. men det hjälper inte att msn inte funktionerar och vi har historia- och matteläxförhör på onsdag som jag inte kan ett dugg om och bilddagboken är tråkig. frågan är helt enkelt varför jag sitter här och beklagar mig när jag istället kunde pluggat. men jag kände helt enkelt att jag behövde en avskrivningspaus efter den effektiva naturkunskapspluggningen. nu tror jag faktiskt att jag ska gå och ta en kopp varm chocklad och kolla på tv i hopp om att det ska lindra huvudvärken och ta resten av läxorna imorgon. eller senare ikväll. nåväl.
dagens: marit bergman - forever doesnt live here anymore
dagens nästan enda plus: the ark och timbuktu till hultsfred!!!!
maria

0 Comments:

Post a Comment

<< Home